in Grandmothers place

nu sitter jag på farmors data, Olle och jag har kört kort och när farmor kommer ska vi köra IcaBulle, ni kanske inte vet vad det är? men då ska jag berätta för er :)
1.Man skriver upp spalter med kanske en rad med "namn", "lag", "mat", "städer", "länder.
2.Och sen räknar en tyst i huvudet upp alfabetet och en annan säger stopp.
3.Den bokstaven som det blev ska man sen skriva ner en sak av varje grej man skrev upp.
4.När den första är klar säger den stopp och då får ingen skriva mer även fast de kanske inte är klara.
5.2poäng om det stämmer och man är ensam om den saken. 1poäng om det stämmer men det är en till som skrivit samma. 0poäng om du inte skrivit något eller det kanske inte är ett land eller så :)

det kanske låter tråkigt, men det är riktigt kul att köra med familjen!
Farmor har lovat att vi ska baka också, bullar och chokladbollar tror jag det blir, ska fota lite så det kommer upp bilder när jag kommit hem! :)


gahahahahahh, 2-3år sen bara, HAHAHAHAHAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0