lite snack om en underbar resa!

tja, mamma,pappa,hasse, pia och jag har suttit och snackat allt vi var med om när vi var i Thailand för 10mån sen .
Gud vilken resa ! ni kanske vill veta lite om den? berättar iallafall ;)
Vi åkte till Thailand över påsk med familjen wibom och sjöqvist!
Vi hyde först hus på Koh Lanta. Jätte fina med egna pooler och sånt!
Där på Koh Lanta bodde vi i 1vecka och shoppade loss massa.
Åkte till olika stränder och sånt:)
händelsern där var väll att vi  träffade Gert Fylkings familj, så vi var lite med Kevin.
Han var schysst och så men vi har ju ingen kontakt med han nu.
Spelade massa volleyboll med han och äldre kompisar han hittat och han kom
och badade i våra pooler och så. Nils lekte med Figaro som är lika gammal som han och så!
Sen åkte vi på en dags utflyckt till Koh Rok. En extremt fin ö där man bland annat får se stora ödlor
och snorkla och helt enkelt vara på en fin strand!
vi åkte också till 3olika ställen och snorklade! Vackert!
Sen bytte vi ställe att bo på och på vägen till det stället så stannade vi vid en grotta som man
kan simma in och och komma upp till en vacker strand! alla brände sig typ på maneter som simmade in där,
vilket jag inte gjorde eftersom det var för mycket maneter man såg när man satt i båten och jag har simmat in i den förut ;)
vi bodde på koh Mok,civalai, det var verkligen ett super ställe!
riktigt fin ö och jätte mysig, rekommenderar!
på vägen dit såg vi apor, jätte gulliga!
där på ön åkte vi motorcykel, genom bl.a. skolan på ön så vi såg massa
thailändska barn och så. Hugo och jag höll på att köra på en 2m lång orm :s
det var jätte läskigt, äre värre än det låter! När vi var där då så var det åska,
mamma och pappa sa sen när vi kom hem till Sverige att det nästan var
sunami varning men det vet jag inget om men ändå :s
sen vidare till ett nytt ställe? hehe kom inte igåg vad det hette -.-
men det var inte lika bra, pool vattnet var typ vcitron eller något?
Men då tog jag, Ebba och Adam massage, fyfan det vill jag göra om!
Vi fick först gå in i en dusch och duscha av oss allt sand. Därinne fanns
det tvål och spruttgrejen var formad som en elefants huvud, så där
inne snackade vi och hade riktigt skoj.
Sen fick vi lägga oss på massage madrasserna men huvudena ut mot vattnet/stranden
och vi låg brevid varandra.
Oljemassage såklart! riktigt skönt och det blev lite fniss när jag skulle försöka förklara
att det kittlades , haha :p
På den ön släppte vi även upp såna där vita grejer som kan flyga upp i luften,hehe,
mysigt!
Nu vidare till Aonang!
där det var shopping, utflyckter och Thailändskt nyår på listan!
en utflyckt var till en ö där jag åt världens bästa cesar sallad ever!
okej, thailändkst nyår var ju sjukt kul!
Heeela landet vattenkrig? kan ni föreställa er? du får sprutta på vem du vill,
in i bilar och allt tan att folk blir sura, alla bara skrattar och ger igen!
haha det var grymt och asså det måste jag bara få göra om!
helt sjukt kul !
sen när vi trodde vi skulle få åka hem, så fastnade vi i askmolnet...
så vi fick 2 gratis nätter på cypern, det var riktigt nice!
madrasser som solstolar och inte för varm eller för kallt så
man igck runt i sin bikini och bara slappade! poolerna var iskalla så du ville inte
bada och kände inge behov av det! drä fick man nog mycket bränna också!
Vi åkte in till stan en kväll och jag fick spela några spel i en spelhall!
hehe, minnen <3
sen fick vi besked om att vi skulle få flyga till Aten och sen åka buss därifrån till
Sverige? :o
Aja, vi hade inget val liksom.
Vi åkte buss i 24h och jag sov 16-18h eftersom jag typ blev drogad av åksjuk tabletterna jag
fick, hehe..
sen stannade vi för över nattning på ett 5*  hotell med kackelakor i belgrad? haha
Vi skaffade oss en vän som heter Kalle och faktiskt bor i Järna, eller gjorde då iallfall, lite
kul sådär;)
sen som tur var slapp vi åka buss resten av vägen utan fick flyga från belgrad till Stockholm!
Vilken resa va? förstår verkligen om ni inte orkade läsa, hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0