Berättelsen om min armbåge

nu tänkte jag att jag skulle berätta lite om min armbåge.
Det hände ju på DM, sista helgen i Augusti. Jag o några till fick spela med 96erna för dem behövde folk, det gick väll ungefär 10min av matchen innan jag o 2andra ramlar, där under den krocken, ingen vet faktiskt hur, gjorde jag illa min armbåge.
Skadan blev ett uttöjt ledband eller något sånt. Den skadan har dem delat in i 3grader.
1: man har ont, ledband är liksom bara irreterad eller vad man ska kalla det.
2: man har ont, o armbågen går o röra i sidan, svårt att förklara hur.
3: armbågen är princip lös, o såklart gör det oooont.
Min skada var 2+, så då kanske ni förstår.
Plus att jag har ju gått i en 3veckors tid o använt amrbågen. Så då har det blivit som en infektion i armbågen runt ledbandet eller något sånt.
Nu i en vecka ska jag knarka IPREN så att infektionen för svinner o svullnaden går ner. Ska även kyla med frysta ärtor varje kväll. På fredag ska jag tillbaka till sjukgymnasten så ska han se om det blivit bättre o sen får jag ett träningsschema. I normalt fall sa han att det brukar ta 6veckor, han trodde att jag antagligen skulle kunna spela U-SM, men jag kommer inte kunna träna handboll innan dess.
Blir en jäkla massa kondition för min nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0